Кафедра психології і соціології
ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.

СПІВРОБІТНИКИ КАФЕДРИ ПСИХОЛОГІЇ І СОЦІОЛОГІЇ ХНЕУ ІМ. С. КУЗНЕЦЯ

СФЕРИ НАУКОВИХ ІНТЕРЕСІВ:

організаційна психологія, психологія бізнесу, гендерна психологія побудови кар’єри, розвиток soft skills.

БОГДАН ЖАННА БОРИСІВНА

Завідувачка кафедри психології і соціології ХНЕУ ім. С. Кузнеця, кандидатка психологічних наук, доцентка

Zhanna Bogdan PhD in in Psychology, Associate Professor, Head of Department of Psychology and Sociology, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics; Kharkiv, Ukraine

ПРОФІЛІ:

Розклад занять

Кваліфікації

2002 р. закінчила Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, за спеціальністю “Практична психологія”, здобула  кваліфікацію психолог, викладач. 

2012 р. – здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук (19.00.03 – психологія праці, інженерна психологія) 

2014 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами

 

Навчальна робота

Дисципліни, що викладає:

Вступ до фаху

Психологічні, комунікаційні й візуальні практики у роботі з травмою

Організаційна психологія

Основи гендерної психології

Психологія дизайну

Психологія soft skills

 

Наукова робота

Керівник магістерських і бакалаврських робіт здобувачів вищої освіти зі спеціальності Психологія.

Кількість наукових публікацій: понад 140, з них 5 монографій, 2 навчальних посібника, понад 100 статей у фахових та міжнародних виданнях, а також 5 публікацій у періодичних виданнях, які включено до наукометричних баз Scopus та Web of Science Core Collection.

 

Основні наукові публікації

  1. Богдан, Ж. (2025). Програма розвитку комунікативних soft skills майбутніх фахівців. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип. 72. С. 159-175 https://doi.org/10.34142/23129387.2025.72.10

  2. Богдан, Ж. Махоніна А., Афанасьєва О. (2025). Вплив рівня інтелекту на споживацьку поведінку молоді. Науковий журнал «Габітус». № 69. Том1. С. 85-89. http://habitus.od.ua/journals/2025/69-2025/part_1/15.pdf

  3. Богдан, Ж., Бєляєва, Н. (2024). Адаптаційна трансформація психологічного захисту здобувачів вищої освіти. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. № 2, 74-86. https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.2.07

  4. Афанасьєва, Н., Богдан, Ж., Ушакова, І. (2024). Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. № 2. С. 65-73. https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.2.06

  5. Богдан, Ж. (2023). Рольова модель лідерства: теоретичне обґрунтування та рольовий опитувальник лідерських навичок. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. № 2, 77-90. URL: https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.07

  6. Богдан, Ж. (2023). Теоретичне обґрунтування моделі гнучких навичок особистості сучасного фахівця. Науковий вісник ХДУ. Серія «Психологічні науки». № 1. С. 20–30. https://doi.org/10.32999/ksu2312-3206/2023-1-3

  7. Богдан, Ж. (2023). Асертивність особистості: теоретичне обґрунтування поняття та психодіагностичний інструментарій. Науковий журнал «Габітус». № 51. С. 132–139. http://habitus.od.ua/journals/2023/51-2023/22.pdf

  8. Богдан, Ж., Підбуцька, Н. (2023). Наукові перспективи. Серія «Психологія». № 9 (39). 513–528. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-9(39)-513-528

  9. Богдан, Ж. (2023). Самопрезентація особистості як гнучка навичка: теоретичне обґрунтування та методика діагностики. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. № 3. С. 99–110. https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.08

  10. Богдан, Ж. (2023). Психологічна специфіка командотворення. Вісник ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Психологія. Вип. 68. С. 8–23. http://journals.hnpu.edu.ua/index.php/psychology/article/view/13400

 

Статті наукометричних баз Scopus та Web of Science Core Collection

  1. Marchuk, O., Holiiad, I., Boiko, V., Ribtsun, Y., Bogdan, Z., & Lukashenko, K. Holistic Education: the Unity of the Intellectual and Emotional Sphere. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2024. 16(2), 666-677. https://doi.org/10.18662/rrem/16.2/878

  2. Tymchuk, L. ., Vieilandie, L. ., Pavlova, V. ., Prokofyeva, L. ., Tadeush, O., & Bogdan, Z. . Professional Education of Adults: Technological Challenges in the Context of Neuroscience. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala 2024. 16(3), 443-455. https://doi.org/10.18662/rrem/16.3/903

  3. Sereda, N., Reznik, S., Solodovnyk , T., Bogdan, Z. and Romanovskyі O. Grade Point Average: The Relationship with Results of Entrance Assessment, Learning Motivation, Achievement Motivation, and Perception of Teacher Leadership. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 2024. 17(1), 23–34. http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2024.170103

  4. Saienko N., Ilienko O., Solodovnyk T., Ptushka A., Bogdan, Z. The Experience of Developing Social Responsibility in the Next Generation of Engineers at Ukrainian Universities. Environment. Technology. Resources. Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Conference. 2024. Vol. 2. P. 474–480. https://doi.org/10.17770/etr2024vol2.8070 

  5. Khavula R., Chuyko O., Rodina N., Korniienko I., Bogdan, Z., Kichuk A. Stress resistance of personality in the conditions of organizational culture in Ukraine. Specific dependent phenomena. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2024. Vol. 15(2). P. 175190. https://doi.org/10.18662/brain/15.2/571

 

Монографії та навчальні посібники

  1. Bogdan, Zh. Psychology of Soft Skills of the Future Specialist [Electronic resource] : monograph .  Kharkiv : S. Kuznets KhNUE, 2025. 215 p. https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36011

  2. Linguistic analysis of the story about life events as a technology for researching the emotional experience of higher education students / N. Afanasieva, Zh. Bogdan, N. Pidbutska and other // Implementation of modern technologies in language learning as a basis for the formation of communicative competences: monograph / N. Morhunova, Ia. Levchenko, I. Dmytriiev and others. Kharkiv: TECHNOLOGY CENTER PC, 2025. P. 38-52. https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35997

  3. Богдан, Ж. Theoretical justification of soft skills development of youth students. Exploring the digital landscape: interdisciplinary perspectives : monograph. Katowice: The University of Technology in Katowice Press. 2024. Р. 224238 http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/34166

  4. Богдан, Ж., Романовська О. Стресостійкість здобувачів вищої освіти в умовах війни. Соціально-психологічний супровід у мегаполісі: колективна монографія / за загальною науковою редакцією проф. О. О. Резван. Харків: Вид. Іванченка І. С., 2024. С. 212–238 http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/32099

  5. Богдан, Ж., Середа Н., Солодовник Т. Формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти: монографія. Харків : Друкарня Мадрид, 2020. 262 с. http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/46292/1/Book_2020_Bohdan_Formuvannia.pdf

 

Навчально-методичні матеріали

  1. Богдан, Ж. Організаційна психологія: робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти спеціальності С4 «Психологія» освітньої програми «Психологія» другого (магістерського) рівня: [Електронне видання] / укл. Ж. Богдан. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2025. 14 с. (Укр.). https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37171

  2. Богдан, Ж. Організаційна психологія: робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія» освітньої програми «Психологія» другого (магістерського) рівня: [Електронне видання] / укл. Ж. Богдан. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2024. – 13 с. (Укр.). https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36188

  3. Методичні рекомендації до виконання дипломної роботи для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 “Психологія” освітньої програми “Психологія бізнесу” другого (магістерського) рівня [Електронний ресурс] / уклад. Ж. Б. Богдан, Н. Є. Афанасьєва, І. М. Ушакова ; Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця. Харків  : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2024. 38 с. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/34360

  4. Методичні рекомендації до підготовки та складання кваліфікаційного іспиту за спеціальністю для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 “Психологія” освітньої програми “Психологія бізнесу” другого (магістерського) рівня [Електронний ресурс] / уклад. Ж. Б. Богдан, Н. Є. Афанасьєва, І. М. Ушакова ; Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2024. 15 с. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/34298

  5. Богдан, Ж. Організаційна психологія [Електронний ресурс] : Інтерактивний навчально-методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти очної та заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія». Харків: НТУ «ХПІ», 2022. 88 с. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/3abbc2e2-bed8-42d3-8cdc-b93a55534289/content 

  6. Богдан, Ж. Гендерна психологія [Електронний ресурс] : навчально-методичний посібник для здобувачів другої (магістерської) вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія / укл. Ж. Богдан, Я. Мовчан. Харків : Друкарня Мадрид, 2021. 155 с. http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/51465/1/Book_2021_Bohdan_Henderna_psykholohiia.pdf 

 

Апробаційні публікації та участь у конференціях

  1. Богдан Ж. Регулятивні гнучкі навички у психолого-педагогічній підготовці майбутнього фахівця. Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців: тези доповідей ХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 10 квітня 2025 р. Хмельницький. Хмельницький: Кафедра психології та педагогіки ХНУ, 2025. С. 4-5. https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36133

  2. Богдан Ж. Комунікативна гнучкість як компонент soft skills майбутніх фахівців у контексті психосоціальної ковітальної взаємодії. Особистість і суспільство: психосоціальні виміри ковітальної взаємодії: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 30 квітня 2025 р. Тернопіль: ЗУНУ, 2025. С. 96-98. https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37121

  3. Богдан Ж. Психологічна памʼять соціальної взаємодії як основа формування soft skills майбутнього фахівця. Пам’ять і особистість: матеріали наук.-практ. конф., 29 травня. 2025 р. Харків: Харк. нац. Університет, 2025. С. 14-18. https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36718

  4. Богдан Ж. Дуальна освіта як засіб підвищення якості підготовки фахівців: досвід співпраці благодійної організації «Благодійний фонд “ФОРТ ДОБРОВІЛЬ”» та Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця. Ж. Богдан, М. Савіна, Г. Вовк. Дуальна освіта як одна із форм поліпшення якості підготовки фахівців. Дуальна освіта під час війни : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 27 листопада 2024 р. – Київ, 2024. С. 71-72. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/34972

  5. Saienko, N., Ptushka, A., Baibekova, L., Ilienko, O., & Bogdan, Zh. (2024). Increasing Future Engineers’ Motivation for Acquiring English Language Professional Communicative Competence. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. № 1, 2024. Р. 228–238. https://doi.org/10.17770/sie2024vol1.7889

 

Участь в атестації наукових кадрів

2025 р. – офіційний опонент разової спеціалізованої вченої ради ДФ 053.104.25 захисту дисертації “Психологічні та психолінгвістичні особливості розвитку ігрової позиції «Юродивий” на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 психологія http://hnpu.edu.ua/uk/specializovana-vchena-rada-df-05310425-zahyst-dysertaciyi-sauty-sergiya-leonidovycha 

2024 р. – офіційний опонент разової спеціалізованої вченої ради ДФ 58.082.060 захисту дисертації Комунікативна креативність як чинник розвитку командотворчої компетентності психологана здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 психологія https://www.wunu.edu.ua/scientific-council/svr-defense-of-dissertations-df/ 

2024 р. – офіційний опонент разової спеціалізованої вченої ради ДФ 58.082.061 захисту дисертації Соціальна креативність як чинник професійної компетентності майбутніх економістівна здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 психологія https://www.wunu.edu.ua/scientific-council/svr-defense-of-dissertations-df/ 

2024 р. – офіційний опонент разової спеціалізованої вченої ради захисту дисертації Психологічні особливості рольової позиції сучасної жінкина здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 психологія https://kdpu.edu.ua/nauka/spetsializovani-vcheni-rady-phd/24172-phd-mayer-yuliia-volodymyrivna.html 

 

Наукове керівництво проектами та роль в редакціях

2025 р. – керівник науково-дослідницької роботи “Психологічні інтервенції стресостійкості в освітньому середовищі” (РК 0124U004621) 

2025 р. – керівник науково-дослідницької роботи “Розробка психодіагностичного інструментарію для професійної орієнтації старшокласників” (РК 0125U001128) 2024 р. – член редакційної колегії “Theoretical justification of soft skills development of youth students” University of Technology in Katowice Press http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/f22f3113112eb3a985d36ee5fcdb6747.pdf 

 

Професійна діяльність у громадських об’єднаннях

2023 р. – Дійсний член ГО «Українська Психологічна Асоціація» (з 2023 р. по теперішній час) https://www.npa-ua.org/reyestr-psihologiv 

 

Підвищення кваліфікації

2025 р. – «Інструменти проєктування інклюзивного курсу» https://drive.google.com/drive/folders/1ZYm6qpXMp4G7jJ3qJfDNaJ10t-Omcdc2 

2025 р. – міжнародна програма стажування в рамках Міжнародної Весняної Школи «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді» https://drive.google.com/drive/folders/1ZYm6qpXMp4G7jJ3qJfDNaJ10t-Omcdc2 

2025 р. – базовий курс підготовки поліграфологів за програмою «Проведення психофізіологічних досліджень із застосуванням поліграфа» https://drive.google.com/drive/folders/1ZYm6qpXMp4G7jJ3qJfDNaJ10t-Omcdc2 

2023 р. – «Організаційна психологія та гендерні особливості професійної діяльності» https://drive.google.com/drive/folders/1ZYm6qpXMp4G7jJ3qJfDNaJ10t-Omcdc2 

Нагороди, сертифікати

2020 р. – грамота Національної академії педагогічних наук України за заслуги в розвитку вітчизняної освіти та науки, багаторічну плідну науково-педагогічну діяльність, вагомі результати у підготовці кадрів вищої кваліфікації